

Vaak trekken planners en ontwerpers zich nog terug voor het maken van deze beslissingen, nadat ze vanuit veel invalshoeken ideeën en input verzameld hebben. Vanuit onze visie, is het wenselijk om stedelijke burgers, dus ook kinderen en tieners, explicieter te betrekken in de deze beslissingsmomenten. Om hier meer aandacht voor te geven, benoemden we drie tussenstappen in het plannings- en ontwerpproces.
De analysefase noemen we nu 'Kijken en Onderzoeken'. Om naar een volgende fase te gaan moet men de verzamelde informatie eerst 'Uitwisselen en Ordenen' en een samenvatting maken die kan meegenomen worden naar de volgende fase. De visievorming noemen we nu 'Verbeelden en Experimenteren'. De verschillende toekomst-scenarios die uit deze fase voort komen, moeten we vervolgens 'Toetsen en Selecteren'. Uiteindelijk komen we in de uitvoeringsfase tot een plan of ontwerp van waaruit we gaan 'Tussenkomen en presenteren'. Die tussenkomst hoeft overigens niet altijd een strikt ruimtelijke ingreep te zijn. Soms kunnen nieuwe noden gedetecteerd worden en wordt er vaak weer richting gegeven aan nieuwe vragen die men wil bekijken en onderzoeken. Op die manier maken we de spiraal rond.
Pagina 1 van 1
STENCIL GRAFFITI

Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen verbeelden in mobiele graffiti om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden
INSPIRATIEBROCHURE

Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen bundelen in brochure om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden.
3D-C.A.V.E. BOUWEN

Dit geeft een overzicht hoe je zelf van start kan gaan om een 3D-C.A.V.E. op te zetten en toont ook ...
3D ONTWERPWORKSHOP MET TIENERS

Op basis van een toetsingskader kwaliteiten selecteren en bediscussiëren in een virtueel 3D-ontwerp voor een plek (en wijzigingen suggereren). Hierdoor ...