
Gevonden: 27 Fiche(s)
Pagina 1 van 2
Door kalkpapier te bevestigen over een foto van een voor kinderen belangrijke plek in de buurt, kunnen ze hierop hun ...
Deelnemers duiden aan de hand van stickers en/of tekenen met potlood hun woonplaats, bekende plaatsen, (on)aantrekkelijke plaatsen, alledaagse routes enzovoort ...
In deze workshop tekent de deelnemer de buurt zoals hij/zij die kent, gebruikt en beleeft.
In deze workshop worden verhalen en ervaringen over (een plek in) de buurt opgetekend.
In deze workshop kan je de buurt op een speelse manier bekijken en onderzoeken, nl. met 2 pingpong balletjes. De ...
In deze workshop worden aangename en minder aangename plaatsen in de buurt gefotografeerd.
In deze workshop gaan we aan de hand van schilderijen op zoek naar verschillende sferen die in de buurt voorkomen.
Door zelf een camera obscura te maken, leren deelnemers wat langer stilstaan bij de stad. Het fotopapier in de camera ...
Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen verbeelden in mobiele graffiti om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden
Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen bundelen in brochure om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden.
Dozen met verschillende kleuren die telkens gelinkt zijn aan 1 beleidsdomein. In die dozen zitten foto’s en tekeningen van voorzieningen ...
Dit geeft een overzicht hoe je zelf van start kan gaan om een 3D-C.A.V.E. op te zetten en toont ook ...
Op basis van een toetsingskader kwaliteiten selecteren en bediscussiëren in een virtueel 3D-ontwerp voor een plek (en wijzigingen suggereren). Hierdoor ...
Tieners een toetsingskader laten opstellen o.b.v. ontplooiingskansen d.m.v. een online bevragingstool. Het komen tot een reeks essentiële ontplooiingskansen helpt om ...
Op een speelse manier leren deelnemers nieuwe plaatsen in de wijk kennen of nieuwe betekenissen van gekende plaatsen, waardoor ze ...
Plekken die door deelnemers als betekenisvol worden ervaren, krijgen een nieuw straatnaambord dat een bepaalde kwaliteit of knelpunt van die ...
Door een citytrip te organiseren, ontdekken en delen deelnemers op een speelse manier betekenissen en verhalen over de buurt, waardoor ...
Op een speelse manier leren deelnemers uiteenlopende plaatsen in de buurt kennen, waardoor ze bij het begin van een planningsproces ...
Deelnemers brainstormen over welke ontplooiingskansen een bepaalde omgeving zou moeten bieden en welke ruimtelijke condities nodig zijn om deze activiteiten ...
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2
KALKTEKENINGEN

Door kalkpapier te bevestigen over een foto van een voor kinderen belangrijke plek in de buurt, kunnen ze hierop hun ...
HOE WORDT DE BUURT GEBRUIKT?

Deelnemers duiden aan de hand van stickers en/of tekenen met potlood hun woonplaats, bekende plaatsen, (on)aantrekkelijke plaatsen, alledaagse routes enzovoort ...
MENTAL MAPS

In deze workshop tekent de deelnemer de buurt zoals hij/zij die kent, gebruikt en beleeft.
DE BUURTKRANT

In deze workshop worden verhalen en ervaringen over (een plek in) de buurt opgetekend.
DE STAD GEZICHTEN GEVEN

In deze workshop kan je de buurt op een speelse manier bekijken en onderzoeken, nl. met 2 pingpong balletjes. De ...
BUURT IN BEELD

In deze workshop worden aangename en minder aangename plaatsen in de buurt gefotografeerd.
MIJN BUURT IS EEN SCHILDERIJ

In deze workshop gaan we aan de hand van schilderijen op zoek naar verschillende sferen die in de buurt voorkomen.
CAMERA OBSCURA

Door zelf een camera obscura te maken, leren deelnemers wat langer stilstaan bij de stad. Het fotopapier in de camera ...
STENCIL GRAFFITI

Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen verbeelden in mobiele graffiti om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden
INSPIRATIEBROCHURE

Samen met kinderen en tieners analyses, voorstellen en ervaringen bundelen in brochure om publiek en beleidsdebat te beïnvloeden.
BELEVINGSBOXEN

Dozen met verschillende kleuren die telkens gelinkt zijn aan 1 beleidsdomein. In die dozen zitten foto’s en tekeningen van voorzieningen ...
3D-C.A.V.E. BOUWEN

Dit geeft een overzicht hoe je zelf van start kan gaan om een 3D-C.A.V.E. op te zetten en toont ook ...
3D ONTWERPWORKSHOP MET TIENERS

Op basis van een toetsingskader kwaliteiten selecteren en bediscussiëren in een virtueel 3D-ontwerp voor een plek (en wijzigingen suggereren). Hierdoor ...
DIGITALE BEVRAGINGSTOOL

Tieners een toetsingskader laten opstellen o.b.v. ontplooiingskansen d.m.v. een online bevragingstool. Het komen tot een reeks essentiële ontplooiingskansen helpt om ...
DAAR WOON IK!

Op een speelse manier leren deelnemers nieuwe plaatsen in de wijk kennen of nieuwe betekenissen van gekende plaatsen, waardoor ze ...
NIEUWENAAMSTRAAT

Plekken die door deelnemers als betekenisvol worden ervaren, krijgen een nieuw straatnaambord dat een bepaalde kwaliteit of knelpunt van die ...
CITYTRIP

Door een citytrip te organiseren, ontdekken en delen deelnemers op een speelse manier betekenissen en verhalen over de buurt, waardoor ...
VEROVER JE WIJK

Op een speelse manier leren deelnemers uiteenlopende plaatsen in de buurt kennen, waardoor ze bij het begin van een planningsproces ...
DE IDEALE PLEK

Deelnemers brainstormen over welke ontplooiingskansen een bepaalde omgeving zou moeten bieden en welke ruimtelijke condities nodig zijn om deze activiteiten ...